ישראל רוצה לגליזציה: 57% בעד קנאביס חוקי כמו אלכוהול

סקר חדש שערך מכון ‘שריד’ מראה כי רוב הציבור הישראלי לא מסתפק באי הפללה וחושב שקנאביס צריך להיות חוקי כמו אלכוהול. 21% הצהירו כי צרכו קנאביס וכמעט 50% חושבים שגם גידול ביתי לא צריך להיחשב עבירה פלילית. זאת ועוד:

לבקשת מגזין קנאביס ערך מכון הסקרים המוערך ‘שריד’ סקר בשאלות הנוגעות לקנאביס רפואי, אי הפללה ולגליזציה.

הסקר נערך במהלך השבוע השני של חודש נובמבר 2017 בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (מעל גיל 18).

בשאלת הלגליזציה, על פי תוצאות הסקר 49.8% מהציבור הישראלי חושבים שקנאביס צריך להיות חוקי כמו אלכוהול. 7.9% חושבים שהחוק צריך להקל כלפי קנאביס עוד יותר מאשר כלפי אלכוהול.

קנאביס כמו אלכוהול
הרוב חושבים שקנאביס צריך להיות חוקי כמו אלכוהול

במדיניות אי הפללה תומכים רוב מוחלט – למעלה מ-62% מהישראלים, החושבים שאין לרשום תיק פלילי למי שנתפס עם קנאביס לשימוש עצמי, לעומת 22% שחושבים כי המדיניות הנוכחית מוצדקת.

אי הפללה
הרוב תומכים באי הפללה מלאה

בשאלה הנוגעת להפללת מי שמגדל קנאביס לשימושו העצמי (לדוגמה 2-4 שתילי קנאביס בלבד), חושבים 46.8% מהישראלים שאין לרשום לו תיק פלילי. 39.5% חושבים שהפללת מגדלי קנאביס גם אם לשימוש עצמי היא מוצדקת.

גידול קנאביס בבית
הפללת מגדלי קנאביס בבית

בשאלה הנוגעת למדיניות אי ההפללה שהציג השר גלעד ארדן בינואר 2017 ועתידה להיות מיושמת בחודשים הקרובים, הביעו 41.7% מהישראלים תמיכה בתכניתו. 19.4% מתנגדים כי לדעתם הנוהל הצפוי מקל מדי על הצרכנים. 19% מתנגדים כי חושבים שהנוהל מחמיר מדי.

מודל ארדן לאי הפללה
כמה תומכים במודל אי ההפללה שהציג גלעד ארדן

עוד נמצא שרק 15% מהישראלים חושבים שעל המדינה לפצות צרכני קנאביס שנעצרו במהלך השנים והופללו בגין שימוש עצמי בקנאביס. 72.9% מתנגדים וחושבים שהמדינה לא צריכה לפצות.

האם לפצות צרכני קנאביס שהופללו
האם על המדינה לפצות צרכני קנאביס שהופללו

אחד הממצאים המעניינים, הניתנים לפרשנויות מגוונות, היה התשובה לשאלה ‘האם את/ה מכיר מישהו שצורך קנאביס ברישיון’ או ‘ללא רישיון’. מסתבר, לפחות בתאוריה, שיותר ישראלים (39.5%) מכירים מטופל קנאביס ברישיון, מאשר אלו שמכירים צרכני קנאביס שעושים זאת באופן לא חוקי ללא רישיון (31.7%). כמובן שאלמנט הביישנות וההסתרה משחקים כאן תפקיד.

האם מכיר מישהו שמעשן קנאביס
כמה מכירים מישהו שמעשן קנאביס – ברישיון או באופן לא חוקי

מבחינת אחוזי צריכת הקנאביס בישראל נמצא כי 21.6% מהישראלים הצהירו כי עישנו קנאביס, בין אם פעם אחת ועד מדי יום ביומו – נתון נמוך יותר מזה שהציגה הרשות למלחמה בסמים ועומד על 27%, אך עדיין עלייה חדה מבעבר ששמה את ישראל במקומות הראשונים בעולם כולו.

אחוזי צריכת קנאביס בישראל
אחוזי צריכת קנאביס בישראל

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר